Informații salarii - Glovo
CÂND SE ÎNCASEAZĂ SALARIUL?
Salariul se încasează săptămânal, cash sau online, până cel târziu în ultima zi lucrătoare a săptămânii.
Garantăm plata săptămânală a salariului, până cel târziu în ultima zi lucrătoare a săptămânii. În anumite săptămâni este posibil ca salariul să se încaseze mai rapid, însă nu este o regulă.
Programul de încasări se va posta pe grupul “Glovo News”, dar și pe website în cadrul paginii Program Încasări Glovo București.
Dacă vor apărea întârzieri, acestea vor fi anunțate din timp, pe website și pe grupul de anunțuri.
INFORMAȚII DESPRE SITUAȚIA SALARIALĂ - LEGENDĂ
(1) Rubrica Curier – numele complet al livratorului;
(2) Rubrica Câștiguri din comenzi – aici poți vedea câștigurile avute DOAR din comenzi în săptămâna corespunzătoare situației salariale;
(3) Rubrica Bonus nr. comenzi – aici poți vedea BONUSURILE pe care le-ai obținut în săptămâna corespunzătoare situației salariale; BONUSURILE sunt procesate imediat ce perioada de Bonusare este finalizată.
De exemplu, pentru o Provocare ce se desfășoară de Luni până Joi, contravaloarea Bonusului se va procesa în ziua de Vineri, astfel Bonusul urmând a se încasa împreună cu câștigurile din acea săptămână (Luni -> Duminică).
Pentru o provocare de Weekend dintr-o săptămână X, contravaloarea acesteia se va procesa abia în ziua de Luni a săptămânii X+1, astfel Bonusul urmând a se încasa împreună cu câștigurile din săptămâna X+1, adică în timpul săptămânii X+2.
(4) Rubrica Alte Bonusuri – după cum îi spune și numele, aici poți găsi alte bonusuri sau alte surse de venit;
Exemple: aici pot apărea bonusuri de colantare, recalculări venituri anterioare, bonusuri de recomandare, garantate orare, etc.
(5) Rubrica Venituri Totale – reprezintă o sumă după totalitatea veniturilor (brute) din aplicație.
Această rubrică este calculată după formula:
Venituri Totale (5) = Câștiguri din comenzi (2) + Bonus nr. comenzi (3) + Alte Bonusuri (4)
(6) Rubrica Comision – în paranteze va apărea procentul comisionului reținut de către firma parteneră pentru colaborare. Comisionul diferă în funcție de tipul colaborării pe care o ai (colaborare prin contract individual de muncă/contract de asociere sau colaborare prin PFA sau SRL)
De asemenea, aici va apărea și valoarea totală a comisionului firmei, calculată după următoarea formulă:
Valoarea Comisionului = - (Venituri Totale (5) * Procentul Comisionului)
(7) Rubrica TOTAL CÂȘTIGURI DUPĂ COMISION - asupra Veniturilor Totale (5) se aplică comisionul firmei partenere (6). Suma ce va rămâne după ce se scade comisionul este cea din rubrica TOTAL CÂȘTIGURI DUPĂ COMISION (7).
Această rubrică este calculată după formula:
TOTAL CÂȘTIGURI DUPĂ COMISION (7) = Venituri Totale (5) + Valoare Comision (6)
(8) Rubrica Plată zilnică cu cash –
La Glovo tu vei încasa bani care nu sunt ai tăi, bani pe care platforma ți-i oferă pentru a avea de unde să plătești comenzile cash (bani de rulaj). Acești bani apar în aplicație la rubrica “Sold în numerar” (Cash Balance). Ei vor fi încasați prin sistemul de cash-collection (comenzi la care tu nu plătești nimic la restaurant dar trebuie să încasezi bani de la client). Deoarece banii de rulaj nu sunt ai tăi, ei trebuie să fie depuși la o stație de plată SelfPay. În cazul în care nu ai reușit să îi depui pe toți până luni seară, nu este nicio problemă. Marți dimineață se vor face ajustări la balanță: o parte din banii pe care îi ai la rubrica Sold în numerar nu va mai fi nevoită să fie depusă (balanța va fi scăzută), însă acea sumă se va reține și din salariul aferent săptămânii anterioare. Este bine să verifici balanța pe care o ai luni seară dar și marți dimineață pentru a vedea exact câți bani s-au scăzut peste noapte. Practic, suma de bani scăzută nu va mai trebui să fie depusă (va rămâne a ta), și se poate considera ca fiind un “avans la salariu”.
Suma de bani scăzută din balanță și implicit din salariu va apărea în raport la rubrica Plată zilnică cu cash (8) și va fi identică cu suma din raportul săptămânal cu câștiguri pe care îl primești pe email de la Glovo.
Ghid depunere balanță la SelfPay: https://delivery.glovoapp.com/ro/faq/hc_earnings/faq-selfpay-deposit-cash/
(9) Rubrica Tips – aici va apărea bacșișul pe care l-ai primit de la clienții ce au comandat online, dacă aceștia ți-au lăsat. Tips-ul este integral al tău, neaplicându-se vreun comision sau vreo taxă asupra lui!
(10) Rubrica Taxă deschidere cont – fiecare cont nou deschis sau cont vechi redeschis la Glovo va fi taxat cu 50 lei. Această sumă reprezintă o taxă nerambursabilă pentru care vei primi echipamentul de livrări (o geantă termoizolantă, un suport de telefon dar și o baterie externă). Această taxă se va reține din primul salariu al noului livrator (dacă câștigurile permit acest lucru).
(11) Rubrica Taxă aplicație – pentru dezvoltarea și mentenanța aplicației se va reține o taxă în valoare de 1,50% din totalitatea Veniturilor Totale (5) virate de Glovo.
(12) Rubrica AJUSTĂRI TOTALE GLOVO – reprezintă o sumă după diverse ajustări ale salariului (Plată zilnică cu cash, Tips, Taxă deschidere cont și Taxa aplicației).
Această rubrică este calculată după formula:
AJUSTĂRI TOTALE GLOVO (12) = Plată zilnică cu cash (8) + Tips (9) + Taxă deschidere cont (10) + Taxă aplicație (11)
Aceste rubrici se adaugă “așa cum sunt”, neaplicându-se vreun comision asupra lor.
(13) Rubrica TAXE – se referă la taxa pentru contractul individual de muncă/de asociere pe care îl ai.
1) COLABORARE PRIN CONTRACT INDIVIDUAL DE MUNCĂ
Taxa pentru contractul de muncă diferă în funcție de normă, conform următoarei grile:
Taxa pentru contractul de muncă se va reține automat din salariu, tu nefiind obligat să o plătești undeva.
IMPORTANT! În cazul în care într-o anumită săptămână nu poți lucra, indiferent de motiv, trebuie să anunți acest lucru! Este foarte important! Anunțările de inactivitate se vor face pe formularul destinat cererilor de concediu fără plată: https://octavixspeed.typeform.com/cerericfp.
Mai multe detalii cu privire la cererile de concediu fără plată (când se fac? cum se fac? câte poți face?) se vor regăsi în formularul de mai sus dar pot fi regăsite și pe această pagină. Nelămuririle cu privire la formular se pot adresa și pe e-mail la adresa support@octavixspd.ro.
Cazuri de neseriozitate:
1) Dacă într-o anumită săptămână nu ai lucrat deloc și nu ai anunțat inactivitatea, taxa pentru contractul de muncă se va reține din banii pe care îi ai de încasat din raportarea anterioară (dacă nu ți-ai încasat salariul precedent). În cazul în care ți-ai încasat salariul și nu figurezi cu bani pe care trebuie să îi încasezi (nu ai bani în cont) sau banii pe care îi ai în cont (de încasat) din săptămânile trecute nu acoperă taxa pentru contractul de muncă + alte rețineri*, vei figura cu datorie.
2) În cazul în care lucrezi într-o anumită săptămână, însă totalitatea câștigurilor tale nu acoperă taxa pentru contractul de muncă + alte rețineri* și nicio cerere de concediu fără plată nu a fost făcută, vei figura cu datorie.
*Structura "alte rețineri" poate reprezenta rețineri provenite din datorii anterioare, Balanță cash scăzută din salariu, Taxă aplicație, Taxă deschidere cont, combustibil alimentat cu cardul firmei, Taxe Angajare, etc.;
Regula de plată a datoriilor referitoare la taxa pentru contractul de muncă
1) Dacă datoria nu depășește valoarea de 50 RON, aceasta va fi reținută din următoarea ta încasare. În cazul în care datoria nu poate fi reținută din această încasare, vei primi un mesaj în care vei fi rugat să o achiți în termen de 24 ore.
2) Dacă datoria depășește valoarea de 50 RON vei primi un mesaj în care vei fi rugat să o achiți în termen de 24 ore.
În cazul în care primești mesajul pentru achitarea datoriei, ai termen 24 ore să o plătești.
Vei putea plăti suma datorată prin mai multe metode ce se vor comunica ulterior.
În cazul în care nu o achiți, contul va fi blocat iar contractul de muncă va înceta.
Dacă contul tău a fost blocat pe motivul neachitării unei datorii (conform unuia din cazurile exemplificate mai sus), acesta nu va putea fi reactivat decât dacă vei achita suma datorată. Nu se vor mai putea deschide nici conturi la Bolt Food sau la Tazz în cadrul firmei OCTAVIX SPEED sau a altor firme partenere, iar dacă ai conturi active la una dintre platformele menționate mai sus, acestea se vor închide imediat.
Nu ne dorim să ajungem în vreuna din situațiile exemplificate mai sus, așa că pentru asta reamintim importanța utilizării formularului pentru cereri de concediu fără plată (https://octavixspeed.typeform.com/cerericfp) atunci când știm că taxa pentru contractul de muncă nu poate fi reținută (câștigurile nu o acoperă).
2) COLABORARE PRIN CONTRACT DE COLABORARE (PENTRU PFA SAU SRL)
Pentru această metodă de colaborare firma parteneră nu reține niciun fel de taxă, însă impozitele, cheltuielile și taxele aferente prestării serviciilor revin integral în sarcina ta.
3) COLABORARE PRIN CONTRACT DE ASOCIERE
Taxa pentru contractul de asociere diferă în funcție de câștigurile săptămânale, dar și în funcție de vehiculul utilizat, conform următoarei grile de taxare:
Spre deosebire de Contractul Individual de Muncă, aici nu va fi nevoie să îți anunți inactivitatea prin Cereri de Concediu fără Plată. Cu toate astea, trebuie să ai în vedere că dacă nu lucrezi deloc pentru o perioadă mai mare de 14 zile este posibil să se închidă contul de curier Glovo.
Dacă nu vei lucra într-o anumită săptămână nu vei plăti TAXA SĂPTĂMÂNALĂ.
Condiția este ca încasările din aplicație să fie 0,00 RON.
(14) Rubrica AJUSTĂRI - se referă la diverse ajustări la salariu, ca de exemplu:
diverse datorii, avansuri la salariu, chiria pentru scuter, mașină, etc.
De asemenea, la rubrica AJUSTĂRI (14) vor apărea și salarii trecute, dacă este cazul.
Salariul nu este obligatoriu să fie încasat săptămânal.
În cazul în care nu ajungi la sediu pentru a încasa salariul conform programului de încasări și nu soliciți încasarea salariului pe card, acesta se va adăuga la rubrica AJUSTĂRI (14) din raportul de săptămâna viitoare.
Rubrica AJUSTĂRI (14) este deja adăugată la Totalul Salariului de încasat (20).
(15) Rubrica COMBUSTIBIL – reprezintă:
1) o sumă echivalentă cu combustibilul alimentat utilizând cardul firmei pentru combustibil în săptămâna corespunzătoare situației salariale. Combustibilul alimentat este scăzut din salariu și o reducere este aplicată. Mai multe detalii despre cardurile de combustibil poți regăsi aici.
2) valoarea reducerii la combustibil și piese auto pentru deconturile predate la sediu;
(16) Rubrica TAXE ANGAJARE – reprezintă taxele pentru angajarea în cadrul flotei OCTAVIXSPEED, după cum urmează:
100,00 RON pentru Contractul Individual de Muncă
100,00 RON pentru contractul de Asociere
În cazul în care nu au fost plătite, aceste taxe se vor reține din prima încasare.
(17) Rubrica BONUS FLOTĂ – se referă la diverse bonusuri ocazionale care se vor oferi din partea flotei.
Mai multe detalii se vor anunța pe grupul de WhatsApp destinat anunțurilor (Glovo News).
Poți regăsi de asemenea mai multe detalii despre Tombolele, Concursurile și Bonusurile active pe pagina Tombole și Concursuri.
(18) Rubrica BONUS REFERRAL – reprezintă Bonusul pe care îl poți primi din Recomandări pentru persoanele pe care le-ai adus în firmă. Mai multe detalii poți regăsi aici.
(19) Rubrica BONUS COLANTARE – reprezintă Bonusul pe care îl poți primi pentru colantarea autovehicului tău cu sigla OCTAVIXSPEED. Mai multe detalii poți regăsi aici.
---
(20) Rubrica Total Salariu de încasat – aici poți vedea câți bani ai de încasat în total sau cu alte cuvinte câți bani ai în cont până în momentul în care s-a realizat situația salarială;
Această rubrică este calculată după formula:
TOTAL Salariu de încasat (20) = TOTAL CÂȘTIGURI DUPĂ COMISION (7) + AJUSTĂRI TOTALE GLOVO (12) + TAXE (13) + AJUSTĂRI (14) + COMBUSTIBIL (15) + TAXE ANGAJARE (16) + BONUS FLOTĂ (17) + BONUS REFERRAL (18) + BONUS COLANTARE (19)
______________________________________
Toate sumele din rubricile afișate mai sus coincid cu sumele din aplicația “Glovo Courier” de la rubrica de rapoarte dar și cu sumele din raportul săptămânal cu câștiguri ce se primește pe email de la Glovo. Dacă există diferențe între sumele din raportul cu situația salarială și sumele din aplicație sau din raportul primit pe email de la Glovo te rugăm să semnalezi acest lucru cât mai rapid!
______________________________________
Vă reamintim că banii din balanță (soldul în numerar) NU sunt banii voștri!
Aceștia sunt banii Glovo ce au fost oferiți pentru a-i avea în cazul în care trebuie să achitați comenzi cash la restaurante partenere.
Așadar, trebuie să aveți în permanență suma afișată în Balanță!
Deoarece tot mai mulți curieri se folosesc de banii din balanță în scopuri personale, s-a creat următoarea regulă de încasare a salariului:
De acum înainte, salariul integral NU se va putea încasa decât dacă Balanța contului este 0 RON.
Cu alte cuvinte, dacă doriți să încasați salariul integral, trebuie să depuneți toți banii din balanță.
În cazul în care nu depuneți banii din balanță, salariul NU se va putea încasa în totalitate.
Astfel, veți primi: salariul - (minus) suma datorată către Glovo (suma din rubrica sold în numerar).
Exemplu:
În cazul în care aveți în balanță 172 RON și salariul este 1000 RON, veți putea încasa doar (1000-172) = 838 RON, urmând ca balanța de 172 RON să fie resetată la 0.
Depunerea balanței este simplă și rapidă, deoarece am implementat un aparat SelfPay în cadrul sediului nostru.
Această măsură a fost luată pentru a ne asigura că balanța rămâne disponibilă pentru achitarea comenzilor cash la restaurantele partenere.
Vă mulțumim pentru înțelegere și colaborare!
Pentru alte informații vă stăm la dispoziție!
~ OCTAVIX SPEED S.R.L.
Contact OCTAVIX SUPPORT
support@octavixspd.ro