INFORMAȚII SUBFLOTE BOLTFOOD
OCTAVIXSPEED
SISTEMUL DE AUTOFACTURARE - OCTAVIX SPEED
Deoarece suntem adepții simplificării lucrurilor, pe cât posibil, pentru a eficientiza procesul de facturare, vă punem la dispoziție un sistem prin care nu veți mai avea grija emiterii de facturi.
În mod normal, în cazul în care colaborați cu firma noastră printr-un contract de prestări servicii (contract de colaborare) trebuie să emiteți săptămânal sau o dată la două săptămâni câte o factură pentru serviciile pe care le-ați prestat urmând ca noi să facem plata în cel mai scurt timp posibil.
Începând cu luna Aprilie a anului 2023 am reușit să finalizăm un sistem complex de autofacturare, prin care tot procesul va fi mult mai simplu pentru ambele părți - atât pentru prestatorii de servicii (curierii-parteneri) cât și pentru noi.
Astfel, prin semnarea a 2 Anexe la Contractul de Colaborare - Intermediere Prestări Servicii, ne veți putea oferi dreptul legal de a emite facturi în numele societății/P.F.A.-ului pe care o/îl reprezentați. Prin această împuternicire, noi vom emite facturile aferente serviciilor prestate de către voi și le veți primi automat pe e-mail până cel târziu în ziua de marți a unei săptămâni. Tot până marți vor intra automat și banii pentru serviciile prestate, conform facturilor emise.
Prin acest nou sistem ne este mult mai simplu să gestionăm plățile, în așa fel încât putem efectua un număr ridicat de plăți în mod automat, în același timp pentru toți curierii-parteneri și nu mai trebuie să le facem manual, ca înainte.
Singura obligație pe care o veți avea este să înregistrați în propria contabilitate facturile emise de către noi!
E-mailul pe care îl primiți în mod automat va conține factura aferentă serviciilor prestate împreună cu un raport în Excel a curierilor pe care îi gestionați, dacă este cazul.
ACTIVAREA CONTURILOR - BOLT FOOD
Procedura de activare diferă în funcție de tipul de cont pe care dorești să îl activezi.
Activările se vor împărții în 3 categorii:
1) Activări de conturi noi
2) Reactivări ale conturilor închise
3) Transferul altor conturi active la flota ta
1) ACTIVĂRI DE CONTURI NOI
Prin conturi noi se înțeleg conturi care nu au mai fost niciodată înregistrare în sistem, iar adresa de e-mail, numărul de telefon sau CNP-ul NU este/a mai fost vreodată asociat(ă) altui cont de Bolt Food sau Bolt Driver.
Pentru a crea un cont nou în cadrul flotei tale, va trebui să completezi FORMULARUL DESTINAT SOLICITĂRILOR ALE SUBCONTRACTORILOR prin care vei solicita activarea contului.
Conturile se vor activa în maxim 72 ore de la aplicarea pe formular!
---
2) REACTIVĂRI ALE CONTURILOR ÎNCHISE
Pentru reactivare, va trebui să completezi FORMULARUL DESTINAT SOLICITĂRILOR ALE SUBCONTRACTORILOR prin care vei solicita reactivarea contului.
Reactivarea se realizează doar dacă livratorul are contul închis și nu a fost blocat datorită unor probleme. De asemenea, balanța contului trebuie nu fie negativă în momentul reactivării și să nu figureze cu datorie la Bolt Food / Bolt Driver sau la alte flote partenere.
Efectuarea reactivării poate dura până la 2 zile lucrătoare.
Curierul va fi informat prin mesaj la momentul reactivării (SMS).
IMPORTANT!
Întrucât contul livratorului se va reactiva utilizând datele avute în trecut la contul cel vechi, în cazul în care livratorul și-a schimbat între timp numărul de telefon și nu îl mai folosește pe cel cu care a mai avut cont, pentru a se conecta la aplicație acesta va solicita modificarea numărului de telefon către echipa de suport prin transmiterea unui e-mail la adresa romania-food@bolt.eu doar după ce reactivarea a fost efectuată.
---
3) TRANSFERUL ALTOR CONTURI ACTIVE LA FLOTA TA
Pentru transfer, va trebui să completezi FORMULARUL DESTINAT SOLICITĂRILOR ALE SUBCONTRACTORILOR prin care ne vei informa cu privire la transferul contului și astfel curierul va fi introdus în cadrul flotei tale.
Transferul contului trebuie să fie aprobat de către administratorul flotei la care livratorul activează în prezent. Aprobarea transferului se va realiza prin completarea unui formular de către administratorul de flotă actual al curierului ce dorește să se transfere, așadar, după ce livratorul care dorește să se mute te informează cu privire la transfer, acesta trebuie să îi solicite administratorului aprobarea transferului.
Efectuarea transferului poate dura până la 2 zile lucrătoare.
Curierul va fi informat prin mesaj la momentul transferului (SMS).
Este important de știut că transferul se poate face numai după o lună de zile de la activarea contului pe flota actuală.
Orice schimbare de flotă atrage și anumite consecințe, precum pierderea istoricului curselor efectuate și resetarea statisticilor pentru bonusul din săptămâna în curs.
---
PROBLEME ÎN ACTIVAREA CONTURILOR
Pot apărea probleme în activarea conturilor în următoarele situații:
1) Pentru activarea conturilor noi, acestea nu se vor deschide dacă adresa de e-mail sau numărul de telefon pe care curierul dorește să le folosească la noul cont au mai fost/sunt folosite în prezent la alt cont. În această situație, contul nu se va putea activa.
Contul nu se va activa dacă livratorul are/a avut un cont la Bolt Driver ce nu figurează ca fiind închis. Nu poți avea cont la ambele platforme (Bolt Courier și Bolt Driver) simultan. Dacă o persoană a mai avut cont la Bolt Driver se recomandă să trimită un e-mail către romania-food@bolt.eu prin care va solicita închiderea contului de șofer. Chiar dacă nu mai are acces la cont, este bine ca e-mailul să fie trimis pentru a ne asigura că a fost șters din sistem, iar astfel putem evita problemele ce pot apărea în procesul de activare.
2) În cazul reactivării, contul livratorului nu se va redeschide dacă a fost blocat permanent datorită diverselor situații.
3) În cazul transferului, acesta nu se va efectua dacă administratorul flotei la care activează curierul nu îl aprobă sau nu completează corect formularul pentru a aproba transferul. Transferul se va aproba doar dacă în formular se introduce CORECT datele de la contul curierului care dorește să se mute. De asemenea, contul nu se va putea transfera dacă livratorul nu are o vechime de cel puțin o lună de zile la flota actuală de la care dorește să plece.
ELIMINAREA CONTURILOR DE LA FLOTA TA - BOLT FOOD
Poți elimina conturi din flota ta prin 2 metode:
1) Curierul se va muta la altă flotă sau subflotă
2) Curierul renunță la colaborare și solicită închiderea contului
1) CURIERUL SE VA MUTA LA ALTĂ FLOTĂ SAU SUBFLOTĂ
Pentru a se transfera, curierul trebuie să vorbească cu administratorului flotei la care dorește să se mute, cerându-i să îi accepte înrolarea în flota sa.
Dacă administratorul își dă acordul pentru transfer, transferul contului trebuie să fie aprobat de către ȘI DE CĂTRE administratorul flotei la care curierul activează în prezent (OCTAVIX SPEED). Aprobarea transferului se va realiza de către noi, așadar, prin completarea FORMULARULUI DESTINAT SOLICITĂRILOR ALE SUBCONTRACTORILOR ne vei solicita să îi oferim acordul pentru mutare.
Dacă un curier dorește să se mute de la subflota ta la o altă subflotă OCTAVIXSPEED, te rugăm să trimiți un mesaj către echipa de suport (0786 22 33 88).
2) CURIERUL RENUNȚĂ LA LIVRĂRI ȘI SOLICITĂ ÎNCHIDEREA CONTULUI
Contul unui curier din subflota ta se va putea închide DOAR dacă ne soliciți acest lucru prin intermediul FORMULARULUI DESTINAT SOLICITĂRILOR ALE SUBCONTRACTORILOR.
Închiderea contului poate dura până la 7 zile lucrătoare.
GHID PENTRU INTERPRETAREA E-MAILULUI SĂPTĂMÂNAL, A FACTURII ȘI A RAPORTULUI DE ACTIVITATE
E-mailul săptămânal conține:
1) Factura aferentă serviciilor prestate
2) Raportul cu câștigurile curierilor din cadrul flotei dvs.
1) Factura aferentă serviciilor prestate
2) Raportul săptămânal cu câștigurile curierilor
(A) Coloana CNP – CNP-ul curierului prestator;
(B) Coloana Oraș – orașul în care livrează curierul prestator;
(C) Coloana Courier UID - Identificatorul unic al contului livratorului;
(D) Coloana Prenume – prenumele livratorului;
(E) Coloana Nume – numele livratorului;
(F) Coloana Număr de telefon – numărul de telefon al livratorului;
(G) Coloana E-mail – e-mailul curierului;
(H) Coloana Câștiguri din curse – aici vei putea regăsi câștigurile avute de curier DOAR din comenzi în săptămâna corespunzătoare raportului de plată;
(I) Coloana Tarif timp de așteptare – aici vei vedea compensările aferente timpului de așteptare ridicat pe care l-a avut livratorul la restaurantele partenere în săptămâna corespunzătoare raportului;
INFORMAȚII - TARIF SPECIAL PENTRU TIMPUL RIDICAT DE AȘTEPTARE
Aștepți prea mult timp să primești comanda de la restaurant? Nu te îngrijora, clientul va fi informat prin aplicație că motivul întârzierii este din cauza timpului de preparare. Având în vedere că este important și pentru tine, curierul, să livrezi eficient, am creat următoarea grilă de compensare, în cazul în care timpul de așteptare este mai mare decât cel anticipat:
Aplicația Bolt Food estimează un timp optim în care să ajungi la restaurant.
Timpul de așteptare este contorizat doar din momentul în care ora estimată de a ajunge la restaurant este depășită. Astfel, dacă ai ajuns mai devreme decât am estimat, acel interval nu este luat în calcul.
Grilă de compensare:
● Pentru primele 15 minute de așteptare vei primi 5 RON.
● Pentru fiecare minut așteptat după cele 15 minute vei primi câte 0,50 RON.
Exemplu:
● Se estimează că ajungi la restaurant să ridici comanda la 11:30
● Ai ajuns la ora 11:10
● Comanda este gata la ora 11:45
● Pentru timpul de așteptare (de la 11:30 până la 11:45) vei primi o compensare în valoare de 5 RON (15 minute de așteptare). Intervalul de 20 minute între estimare (11:30) și momentul în care ai ajuns (11:10) nu este contorizat.
Compensarea maximă nu poate depăși suma de 12,50 RON (pentru 30 minute de așteptare).
De asemenea, este important de reținut, că dacă ești în situația în care aștepți după o comandă mai mult de 30 de minute, te rugăm să contactezi suportul pentru a-ți fi alocată o altă comandă. Dacă nu soliciți realocarea comenzii, orice compensare peste suma maximă de 12,50 RON va fi dedusă din câștigurile tale. Îți recomandăm să faci acest lucru deoarece ne dorim să ai cât mai multe comenzi, cu timpi de așteptare cât mai scurți.
(J) Coloana BONUS + Compensări – aici poți vedea BONUSURILE pe care le-a obținut curierul în săptămâna corespunzătoare situației salariale; BONUSURILE sunt procesate în următoarea săptămână raportată la momentul în care perioada de Bonusare este finalizată.
De exemplu, pentru un BONUS săptămânal (de Luni până Vineri) dintr-o săptămână X, contravaloarea acestuia se va procesa abia în ziua de Vineri a săptămânii X+1, astfel Bonusul urmând a se încasa împreună cu câștigurile din săptămâna X+1, adică în timpul săptămânii X+2. Contravaloarea Bonusului se va încărca în ziua de Vineri din săptămâna X+1 în Balanța Câștigurilor și poate fi verificată de către curier la Rubrica "Performanță" a aplicației.
(K) Coloana Tips – reprezintă bacșișul pe care l-a primit livratorul prin intermediul aplicației în săptămâna corespunzătoare raportului; Pentru a se păstra anonimitatea clienților este posibil să dureze ceva timp până ce curierul va putea vedea în aplicație suma primită ca și bacșiș.
(L) Coloana Total câștiguri – reprezintă o sumă după totalitatea veniturilor brute obținute de livrator;
Această coloană este calculată după formula:
Total câștiguri (L) = Câștiguri din curse (H) + Tarif timp de așteptare (I) + BONUS + Compensări (J) + Tips (K)
(M) Coloana Comision – aici va apărea procentul comisionului reținut de către firma parteneră pentru colaborare conform contractului încheiat;
* Comisionul firmei nu se va aplica bacșișului primit de către curieri prin intermediul aplicației.
(N) Coloana Valoare Comision – aici va apărea valoarea comisionului reținut de către firma parteneră pentru colaborare;
Această coloană este calculată după formula:
Valoare Comision (N) = - [ Total Câștiguri (L) - Tips (K) ] * Comision (M)
(O) Coloana Total câștiguri după comision – asupra Câștigurilor Totale (L) cu excepția Tips-ului (K) se aplică comisionul firmei partenere (M). Suma ce va rămâne după ce se scade comisionul este cea din coloana Total câștiguri după comision (O).
Această coloană este calculată după formula:
Total câștiguri după comision (O) = Total Câștiguri (L) + Valoare Comision (N)
(P) Coloana Ajustări - aici vor apărea sume obținute din câștiguri care nu au fost transferate (sume neîncasate anterior);
Dacă câștigurile TUTUROR CURIERILOR cumulate dintr-o anumită săptămână nu pot fi transferate, întrucât ele NU depășesc suma de 50,00 RON, acestea vor fi adăugate la următorul raport în cadrul acestei coloane;
(Q) Coloana Bonus Flotă – se referă la diverse bonusuri ocazionale care se vor oferi din partea flotei.
Mai multe detalii se vor anunța pe grupul de WhatsApp destinat anunțurilor (Bolt News).
Poți regăsi de asemenea mai multe detalii despre Tombolele, Concursurile și Bonusurile active pe pagina Tombole și Concursuri.
(R) Coloana Bonus Referral – reprezintă Bonusul pe care îl poate primi un curier din Recomandările pentru persoanele pe care le-a adus în firmă. Mai multe detalii poți regăsi aici.
(S) Coloana Bonus Colantare – reprezintă Bonusul pe care îl poate primi un curier pentru Colantarea autovehiculului său cu sigla OCTAVIXSPEED. Mai multe detalii poți regăsi aici.
(T) Coloana Ajustări + Bonusuri OCTAVIXSPEED – aici vor apărea ajustările + bonusurile oferite de flota OCTAVIXSPEED.
Această coloană este calculată după formula:
Ajustări + Bonusuri OCTAVIXSPEED (T) = Ajustări (P) + Bonus Flotă (Q) + Bonus Referral (R) + Bonus Colantare (S)
(U) Coloana TOTAL Venituri de transferat – reprezintă totalitatea veniturilor obținute de către un curier în cursul săptămânii corespunzătoare raportului ce urmează a fi transferate;
Această coloană este calculată după formula:
TOTAL Venituri de transferat (S) = Total câștiguri după comision (N) + Ajustări + Bonusuri OCTAVIXSPEED (T)
(V) Coloana Mașină Colantată – aici poți vedea dacă un anumit curier are sau nu mașina colantată și astfel dacă beneficiază de Bonusul de Colantare;
Pentru alte informații vă stăm la dispoziție!
~ OCTAVIX SPEED S.R.L.
Contact OCTAVIX SUPPORT
support@octavixspd.ro